Stan błogosławiony przeważnie ma związek z zyskaniem paru zbędnych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość matek wolałoby tego uniknąć. Czy istnieją metody, aby szybko wrócić do swojej sylwetki po ciąży? Poznaj najprostsze z nich.

O upragnioną sylwetkę dobrze zatroszczyć się już w trakcie ciąży. Oczywiście nie jest to najlepszy czas, aby katować się drastyczną dietą. Organizm kobiety w ciąży potrzebuje trochę więcej energii niż na co dzień. Ograniczenie niezdrowego jedzenia i słodkich przekąsek może jednak wpłynąć na wagę po porodzie. Dobrym pomysłem może być także spokojna aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do wyjątkowego stanu. Ważne jednak, aby ruch w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym. To lekarz może zdecydować, czy nie ma przeciwwskazania do uprawiania sportu.

Najważniejszym sprzymierzeńcem młodej mamy w walce o wymarzoną figurę są codzienne przechadzki z noworodkiem. Przyniosą one profity tak samo mamie, jak dziecku. Obydwoje potrzebujecie codziennej porcji świeżego powietrza. Zamiast przechadzać się wolnym krokiem, zdecyduj się na energiczny marsz. Dodatkowe kilogramy po ciąży będą kurczyć się w mgnieniu oka, w czasie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Kiedy upłynie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie będzie widział żadnych problemów, można rozpocząć różnego rodzaju ćwiczenia gimnastyczne. Młode mamy chętnie chodzą na zumbę czy aerobik. Jednocześnie to doskonała sposobność, by odpocząć od rutyny codziennego dnia. Nie martw się, jeśli podobne zajęcia trudno spotkać w twoim mieście. Równie dobrze możesz ćwiczyć we własnym mieszkaniu. Niedługie, ale wymagające treningi, na przykład crossfit, pomagają efektywnie odzyskać upragnioną wagę. Co ważne, nie zajmują sporo czasu, którego najczęściej brakuje młodym mamom.

This article was written by admin